En resa i blommornas och musikens anda till Sofiero slott i Helsingborg och Birgit Nilsson Museum i Svenstad
Söndag 20 maj kl. 8.00 från Hamnplan i Ystad.
Följ med på en bussutflykt med Ystads Fornminnesförening och Sub Rosa. Vi får en privat guidning av Sofieros slottspark. Lunch intas i Slottsrestaurangen. Därefter kör vi vidare till Birgit Nilsson Museum och ser jubileumsutställningen med ljudguide. Eftermiddagsfika ingår. Beräknad hemkomst till Ystad kl 19.00.
Avgift 850 kr, medlemmar i Ystads Fornminnesförening 800 kr. Föranmälan till Klostrets reception 0411-57 72 86 och betalning till Ystads Fornminnesförenings bankgiro 890-2868 senast 9/5. Anmälan är bindande.

Rosor och väldoft
Onsdag 27 juni kl. 19.00
Örtterapeut Eva Olsson berättar om rosens betydelse både historiskt som läkeväxt och hur den genom tiderna förfört oss med sin väldoft. Du får också tips på användning för både nytta och njutning. Föranmälan till Klostrets reception 0411-57 72 86. Entré 60 kr, medlemmar i Ystads Fornminnesförening 30 kr.

Program våren 2018
Trädgårdsgruppen Sub Rosa